2017. június 17., szombat

36

2017. június 11.
Oroszország, Moszkva

Vasárnap este kilenc óra volt. Levágtam magam a kanapé elé, és bekapcsoltam a tévét. Az ölembe készített gyümölcstálból eszegettem, és vártam a Kanadai nagydíj kezdését. Végre volt időm megnézni egy nagydíjat! Küldtem még egy bátorító üzenetet Daninek, aki a hatodik helyről kezdett, a csapattársa mögül. A pole-t Hamilton szerezte meg, másodikként rajtolt Vettel, utána Bottas, Raikkönen és Verstappen. Elkezdődött a felvezető kör. Kvyat Toro Rossója nem indult el. A mezőny elrajtolt, a piros lámpák kialudtak. Hamilton maradt elöl, de Verstappen feljött másodiknak, Dani pedig megelőzte Raikkönent. Hirtelen bevillant a biztonsági autó. A visszajátszásban mutatták, hogy Grosjean lökte Sainzot Massának, az utóbbi kettő ki is esett. Szerencsétlen brazil, semmiről sem tehetett, a fedélzeti kamerából látszott, hogy egyszer csak meglökte valaki (jelen esetben Sainz), és a falban landolt. Két kör után újraindult a verseny. Vettel kijött a boxba, új orrkúpot kapott és kereket is cseréltek. A tizennyolcadik helyre esett vissza. Mivel semmi érdekes sem történt, visszajátszották a rajtot, ahol látszott, hogy Max vitte le az első szárnyát. Nem értettem, miért nem kapott büntetést érte a holland. Mutatták Sebastian rádióbeszélgetését, ahol jelentette, hogy az új légelterelőjéről is elhagyott valamit. A tizedik körben Verstappen autója leállt. A váltó nem ugrott egyesbe, a sebesség pedig hirtelen elment. Akármilyen kedves is volt velem a holland, még mindig én voltam az egyszemélyes Verstappen-ellenszurkolók klubjának alapító tagja. Virtuális biztonsági autós időszak kezdődött. Annyi érdekesség volt még ebben a pár körben, hogy valaki bedobott egy sapkát a nyolcas kanyarba. Mehetett újra a futam, de nem történt említésre való. A tizenhetedik körtől megkezdődtek a kerékcserék, elsőként Raikkönen állt ki. Feltűnt, hogy Vettel már a hetedik helyen száguld. Ha a Mercedes nem áll le, ez a futam egyértelműen Lewisé lesz, akinek már több mint kilenc másodperc volt az előnye Bottasszal szemben. Vettel autóján valami nem stimmel, a rádió szerint a padlólemezen volt egy törés. Közben Kvyat újabb büntetést kapott, mivel az FIA elrontotta az előzőt, csak egy áthajtásost kapott, és a plusz tíz másodperc lemaradt, csak utólag írták hozzá. A negyvenhetedik körben Daniel a dobogóért küzdött. Összekulcsoltam a kezem, és imádkoztam, hogy meg tudja tartani a harmadik pozíciót. Két körrel később Vettel üldözi a csapattársát. Az ötvenkilencedik körben Kvyat autóját betolták a garázsba, ez nem az orosz hétvégéje volt. A Ferrarinál megtörtént a helycsere, Sebastian immáron a két Force Indiát üldözte. Végül Vettel megelőzte mindkettőt, és felért a negyedik helyre. Az utolsó előtti körben Alonso kiesett a McLaren-Hondával, ami ismét motorhiba miatt állt meg. Nevetséges az a motor, a hatból mindössze egy futamot tudott teljesíteni a spanyol. Mutatták, ahogy felmegy a lelátóra a nézők közé, akik egyből körülveszik a pilótát.
Lewis Hamilton hatodszorra nyerte meg a kanadai nagydíjat, mögötte Valtteri Bottas, a csapattársa végzett, a harmadik helyen pedig Daniel Ricciardo ünnepelt. Vettel a negyedik helyre ért fel,
megelőzve a két Force Indiát, akiket a csapattársa, Raikkönen követett. A nyolcadik helyen Nico Hülkenberg zárt a Renault-val. Lance Stroll élete első Forma-1-es pontjait szerezte meg a kilencedik helyen. A top 10-et Romain Grosjean zárta.
Tizenegykor lett vége a futamnak, úgy döntöttem, elmegyek aludni, hogy holnap jól bírjam a napot. Ez meg is történt, elmosogattam, fogat mostam és befeküdtem a párnák közé. Lehunytam a szemem, és azon gondolkodtam, hogy holnap megint álmosolyt kell magamra erőszakolnom, és erőltetetten kell bájolognom az elnök előtt. Mondjuk, ennyit megért az, ha cserébe támogat.
Már majdnem elaludtam, mikor a telefonom maximális hangerővel szólalt meg az éjjeliszekrényen.
- A francért nem némítottam le! - morgolódtam magamban. Ötletem sem volt, ki kereshet ilyenkor. Éjfél körül járt már az idő. Meg sem néztem a hívót, csak felvettem. Morcos hangon kérdeztem bele.
- Szia Elena! - köszönt bele egy nagyon ismerős hang.
- Daniel? - kérdeztem, miközben ásítottam egyet.
- Igen. Szóval az van, hogy… jaj, bocsi, elfelejtettem az időeltolódást. Gondolom felkeltettelek, akkor majd máskor, nem fontos - nevetett fel kínosan.
- Már úgy is mindegy, mondjad - legyintettem, bár ő ezt nem láthatta.
- Szóval… mit csinálsz a jövő héten? - Komolyan ez lett volna az a fontos dolog?
- Semmit, edzésre megyek, esetleg csapattársammal vásárolni maximum, ennyi. Itthon leszek, miért?
- A barátnőmmel összevesztem, és arra gondoltam, hogy… - Elhallgatott.
- Hogy?
- Ha nem zavarnék, esetleg… - Nem fejezte be a mondatot.
- Mondd már!
- Ott lehetnék egy kicsit nálad? Elalszom kanapén is, vagy foglalok szállodában helyet, rendelek magamnak ételt, csak hagy legyek egy kicsit ott! Muszáj kikapcsolódnom, és te tudnál segíteni, hiszen lány vagy…
Először megdöbbentem. Komolyan át akar jönni hozzám? Egy kis ideig hallgattam.
- Itt vagy? - kérdezte aggódva - Ha zavarok, csak mondd, nem erőltetem rád ezt az egészet, csak gondoltam… - mentegetőzött.
- Daniel, a szüleimmel élek. Mondjuk, apa értelemszerűen Angliában lakik, nem fog hazajönni, anyukám pedig franc tudja, mikor, nem láttam már egy ideje - sóhajtottam fel, majd folytattam - valószínűleg nem is lesz itthon, szóval jöhetsz. Viszont vendégszobánk nincs, ha itt akarsz lenni, be kell érned a kanapéval - nevettem. - Tudok főzni, majd több személyre csinálok, csak azt ne felejtsd el, hogy holnap ünnep van, tömeg a városban, arra kötelező kimennem, délután fogok hazaérni. Meddig maradnál? A péntek kivételével minden nap körülbelül háromig edzésen vagyok, vagy négyig.
- Csütörtök reggelig maradok, délutánra már a gyárban kell lennem. Nem baj, ha edzésre mész, addig elfoglalom magam, körbenézek a városban, vagy ilyesmi. Sosem jártam még Moszkvában. Biztos nem zavarok?
- Mondtam, hogy nem, esténként amúgy sem szoktam semmit csinálni, csak pihenni. Ha nincs otthon kaja, akkor néha elmegyek bevásárolni, csak ennyi. Gyere nyugodtan.
- Rendben. Akkor holnap délután érkezem! Mondasz egy címet?
- Persze - válaszoltam, és bediktáltam az orosz utca nevét.
- Tudod mit, inkább írd le üzenetben - nevetett. Sejtettem, hogy semmit sem értett belőle.
- Oké, akkor várlak, szia! - köszöntem el.
- Még egyszer köszönöm, szia! - rakta le a telefont. Gyorsan bepötyögtem a címet és elküldtem.
Így, késő este is meglepett. Nem gondoltam volna, hogy nálam akar tölteni pár napot. Nem értettem, miért ide jött, ha van még rajtam kívül rengeteg ismerőse, de mindegy is. Nem tudtam tovább gondolkodni ezen, mert egyre nehezebb lett a szemhéjam. Még bele sem gondoltam igazán, hogy Daniel Ricciardo nálam fog lakni négy napig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése