2017. április 20., csütörtök

23

2017. április 16.
Oroszország, Moszkva

Végre futam! Ezzel a felkiáltással értem haza, amin el is gondolkodtam egy kicsit. Ha nem néznék Forma-1-et, nem várnék semmit sem. Csak egy nap lenne a többi közül, de így van miért felkelnem, akár így is fogalmazhatunk. Kiderült, hogy szerdán utazunk el Kínába, és még minden más programot is közöltek velünk. A szólók szombat délelőtt lesznek megtartva, este pedig a szabad rutin, vagyis a csapat. Megkaptam egy napra mindkét kűrt, szuper. Vasárnap a duók és a rövidprogramok lesznek majd láthatóak. Gyorsan írtam Daninek, hogy mindenképp szombaton jöjjön. Átkoztam a vezetőséget, hogy megkavarták a két csapatot, mivel általában fordítva szoktak lenni. Pedig reméltem, hogy most az egyszer megúszom a két kűrt, de nem sikerült.
Alig bírtam kivárni az este hat órát. Izgatottan vártam a villanyfényes futamot. Vandoornet le is tolták a rajtrácsról, elromlott a McLaren, mily meglepő. Lassan az egész éves keretet felhasználják a motorokból, pedig ez még csak a harmadik futam. Míg készülődtek a csapatok, filozofáltam egy kicsit. Bottas egészen biztos, hogy nem nyeri meg a futamot. Lewis simán lehagyja. Erről jut eszembe, a múltkor megálmodtam a brit pilóta győzelmét. Elég ijesztő. Igyekeztem Lewist teljes mértékben kizárni a fejemből, ami sikerült is, mostanáig. Elterveztem, hogy nem túl feltűnő módon érdeklődni fogok felőle Danielnél. Bár, még az is lehet, hogy nem beszél róla. Nem igazán csípi valamiért. A rajt nem sikerült igazán jól neki. Bottas jól jött el, de Vettel bevágott Hamilton elé. Verstappen szokás szerint lerajtolt mindenkit, a negyedik helyre jött fel. Massa pedig lerajtolta Raikkönent. Az első öt szorosan együtt maradt, lehetett nyitni a DRS-t, de nem történt előzés. Bottas feltartotta az egész sort, valami probléma volt a gumijaival. Elkezdődtek a kerékcserék, majd csak annyit láttam, hogy Verstappen a falban. Nem volt szép, de örültem, hogy nem csak Dani autójában romlik el minden. A tizenharmadik körben Sainz és Stroll ütközött, az utóbbi volt a ludas. Bejött a
biztonsági autó. Jött Bottas és Hamilton kerékcserére. Lewis feltartotta a mögötte érkező Ricciardot! Nem hiszem el. Rácsaptam a homlokomra. Elrontották a cserét, Dani a brit elé tért vissza. Istenem, miért kellett ezt? Így visszaesett a negyedik helyre. A tizenhetedik körben kijött a biztonsági autó, Hamilton és Massa (!) egyből megelőzte az ausztrált, akinek az autóján nem akartak működni a lágyak. Nem is értem, miért ezt a keveréket kapta. Vettel igyekezett elhúzni, míg Bottas lassú. Nem is kellett rászólni, magától tudta, mi a dolga, elengedni Lewist. A brit simán elment mellette. Raikkönen a másik Ferrarival közben leszakadt az élről, megint Massa mögött küzd, elrontották a kerékcseréjét. A huszonötödik körben nem lehetett DRS-t nyitni, mivel egy elem leesett az egyik Torro Rossoról. Alonso panaszkodik, hogy soha sem versenyzett még ilyen gyenge motorral, sajnos igaza is lehet. Vettel elhúzott, mivel Bottas lelassult. A harmincadik körben így néz ki az első tíz: Vettel, Hamilton, Bottas, Raikkönen, Massa, Ricciardo, Perez, Hülkenberg, Grosjean, Ocon. Elkezdődtek a kerékcserék, újra. A negyvenkettedik körben Hamilton letölti az öt másodperces büntetését, amit a feltartásért kapott, Bottas mögé érkezik, és kezdődött minden előröl. Elmegy a csapattársa mellett, akivel még harcolnia sem kellett, és üldözi Vettelt. Alonso két körrel a vége előtt kiesett motorhiba miatt. Kár, pedig már majdnem végigment a szezonban egy futamot a McLaren. Sajnos Lewis nem tudta megközelíteni Vettelt, így a második helyen intették le, a német nyerte meg. Harmadik Bottas, negyedik Raikkönen, és ötödik Ricciardo, aki nagyon szenvedett a futam végén. Két hét múlva Szocsi, vagyis idejönnek a pilóták, és én pont akkor versenyzek Japánban. Az élet adott nekem egy futamot (lásd Ausztrália), és el is vett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése