2017. március 15., szerda

13


2017. március 7.

,,A Williams versenyzője, Felipe Massa volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok második előszezoni tesztjének keddi nyitónapján. A brazil még a délelőtt futotta meg a leggyorsabb kört, amit a nap folyamán senki sem tudott felülmúlni, mivel a legtöbb csapat a hosszú etapokra összpontosított. A délután ideje Sebastian Vettelhez fűződik, aki a napot a harmadik helyen zárta, hat ezreddel elmaradva a másodikként végző Daniel Ricciardótól. Massa és Vettel rendkívül sokat körözött ma, mindketten százhatvannyolc kört tettek meg. A negyedik helyen Lewis Hamilton végzett, ő délelőtt rótta a köröket, azonban a padlólemez meghibásodása miatt a tervezettnél korábban kellett befejezniük. Mögötte csapattársa, Valtteri Bottas végzett, aki délután vette át a W08-ast. A két Mercedest Esteban Ocon és Nico Hülkenberg követte. Utóbbi ötvenhét kört tett meg, azok után, hogy csapattársa, Jolyon Palmer motorproblémák miatt nem tudott körözni délelőtt. Hülkenberg alatt nem sokkal a leintés előtt megállt a Renault, így előkerültek a piros zászlók is. A németet Kevin Magnussen és Daniil Kvyat követte, míg több mint két másodperccel lemaradva utánuk Stoffel Vandoorne zárt. Ismét problémás volt a napja a McLarennek, a Honda erőforrását megint ki kellett cserélni. Ennek ellenére a wokingi gárda nyolcvan körig jutott."

Egész nap az élő közvetítést néztem. Az autók megnyugtattak, igyekeztem többet megtudni erről a világról. Érdekesnek találtam. Pár csapattársam érdeklődött a hogylétemről, bár egy kiadósat csak Vladával beszélgettem. Gondolom, informálták őket mindenről. Danielt nem mertem zaklatni, biztos rengeteg dolga akadt. Inkább az angol nyelvű közvetítésre fordítottam a figyelmem. Még mindig Lewisnak szurkolok, bár a Red Bullosokat is érdeklődve figyeltem. Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy nem ez a valódi tempójuk. Sokkal többre képesek. A Mercedes köztudott, hogy szeret altatni, plusz a sajtóban is mindig mást mondanak. Emlékezetes momentum, amikor 2016 utolsó nagydíján, a sajtótájékoztatón közölte Lewis, hogy nem megy bele játszmákba, és nem tartja fel Nicot (Rosberg). Az utóbbi pedig váltig állította, hogy a győzelemért megy. Ehhez képest, Hamilton teljes egészében feltartotta Rosberget, a német pedig simán átengedte volna a győzelmet. Ennyit erről.
A McLaren-Hondán már csak kínomban nevettem. Borzalmas az a motor, csodálom, hogy még mindig bírják. A Ferrari egy pozitív csalódás, nem vagyok nagy fan, de a tavalyi formájukhoz képest jó. Bár, a 2016-os szezonnyitó nagydíjon is előretörtek, majd mindkét autó kiesett a futamon. Nem látok rá nagy esélyt, hogy veszélyeztetnék a Mercedes helyzetét, maximum a Red Bullal szállhatnak harcba.  Érdekesnek találtam, hogy Lewis az egekig magasztalta a maranellói istállót.
Rengeteg cikket elolvastam ezzel kapcsolatban, és a létező összes portált felkutattam, hátha találok valami érdekesebbet is. Teendő híján, bepótoltam a 2016-os összes nagydíjat, amit kihagytam, hozzá pedig olvastam a rögzített szöveges közvetítéseket. Mondhatni, elvoltam.


2017. március 8.

,,Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok idei hatodik tesztnapján, pedig délután nem is körözött a W08-as modellel. Annak volánját ugyanis Lewis Hamilton vezette, aki a hatodik helyre ért oda lágy abroncsokkal. A két Mercedes-pilóta összesen száznegyvenkilenc kört tett meg a német istálló új versenyautójával. Felipe Massa lett a második, Kimi Raikkönen a harmadik. A Ferrarinak nem volt sima napja szerdán: Kimi Raikkönen ugyan a harmadik legjobb időt érte el, ám délelőtt két órán át a garázsban várakozott. A finn tizenhat óra után nem sokkal a hármas kanyarban kicsúszott, és a falnak csapta az autóját. Szerencsére nem sérült meg a balesetben, azonban az autó első szárny és a felfüggesztés megsérült, így az olasz istálló a tervezettnél korábban fejezte be a munkát mára. Nem sokkal a tesztnap leintése előtt újabb piros zászló szakította meg a körözést. Max Verstappen autója állt meg a tizenkettes kanyarban, nem sokkal azt követően, hogy teljesítette a századik körét a katalán ringen. A holland eredményes napot zárt, azonban a Renault-motort ki kellett cserélni az autójában. A motorgyártó gyári színeiben Nico Hülkenberg és Jolyon Palmer is rótta a köröket. Összesen kilencvenszer értek körbe a Barcelonai pályán, hét és tizennegyedik helyen befutva. Fernando Alonso csak tizenkettedik lett a McLarennel, és mindössze negyvenhat kört tett meg. Előtte végzett Sergio Pérez, Carlos Sainz, Romain Grosjean, valamint Pascal Wehrlein is."


Ma sem telt máshogyan a napom, mint fekvéssel és a képernyő bámulásával. Kezdem megszokni, hogy nem csörög az ébresztő. Sikerült nyolcig aludnom, ami a tegnapi háromnegyed héthez képest előrelépés. Nem tudom, hogy hogyan, de annyira megszoktam a koránkelést, hogy nem is tudok sokáig ágyban maradni. Még akkor sem, ha éjfél után fekszem le.
A Red Bull miatt aggódom, bár van egy olyan érzésem, hogy a motor a hibás. A Ferrari úgy látszik, tud hibázni is. Tegnap Daniel azt nyilatkozta, hogy kezd életre kelni az autó. Jól gondoltam, hogy nem akarnak eszeveszett tempóban körözni. Azt hittem, az agyamat eldobom, amikor Bottas is lenyilatkozta, hogy a Ferrari a favorit. Tényleg nagyon a szájukba adhatják, hogy mit kell mondani. A McLaren cáfol mindent, természetesen, bár én sem jelenteném be, hogy éppen teljes a katasztrófa. Azon viszont nevetnem kellett, amikor Fernando (Alonso) durván odaszólt a Hondának. Nem csodálom, hogy a spanyolnak kezd elfogyni a türelme, két éve egy vezethető autót nem adtak alá.


2017. március 9.

,, Az előszezon legjobb idejével végzett az élen a Forma-1-es csapatok utolsó előtti tesztnapján Sebastian Vettel. A Ferrari versenyzője mögött Lewis Hamilton és Esteban Ocon zárt. A négyszeres világbajnok délután már verseny szimulációkat teljesített, és a Ferrari új autója nemcsak gyorsnak, hanem igazán megbízhatónak is bizonyult, Vettel ugyanis százötvenhat kört tett meg Barcelonában. A Force India versenyzője mögött Daniil Kvyat zárt a negyedik helyen, ám napja nem volt problémamentes, délután ugyanis versenyautója megállt az ötös kanyarban. Az ötödik pozícióban Kevin Magnussen fejezte be a napot, megelőzve Daniel Ricciardot és Stoffel Vandoornet. A McLaren ezúttal is nehéz napon van túl, ugyanis kétszer is megállt az MCL32-es versenygép elektronikai hiba miatt. Vandoorne a tesztnap utolsó két órájában tudott újra pályára gurulni. A Mercedes W08-as modelljének volánját délutánra Valtteri Bottas vette át. A finn kilencvenöt kört tett meg, és végül nyolcadik lett. Bottas mögött Pascal Wehrlein kilencedik, Jolyon Palmer tizedik lett, megelőzve a Sauberes Marcus Ericssont."


Egy újabb F1-el töltött napra virradtam. Kezdek belejönni a semmittevésbe, de nem tagadom, rettentően hiányzik a víz. Bele sem gondoltam, hogy mennyire hozzászoktam. Szerencsére még itt ez az autósport, ami eltereli a figyelmemet erről az egészről. Addig jó.
A Mercedesnél nem mondanám, hogy káosz van, de nincs minden rendben. Lauda ügyesen elpletykálta, hogy nem működnek a fejlesztések. Gratulálok neki. Sebastian Vettel tagadja, hogy a Ferrari lenne a favorit csapat, így elkezdődött az a játék, amikor azt bizonygatják, hogy a másik a jobb, miközben még ki sem derültek a valós erőviszonyok. A Red Bull valamit nagyon rejteget, érzem. Tudom, hogy rettentően gyors az autó, Adrian Newey megint alkotott, csak sajna az erőforrás nem a legjobb. A McLaren már nagyon siralmas, egy normális autót nem tud összerakni az egykori abszolút bajnok csapat.
Az elmúlt pár napom csak erről az autósportól szólt. Böngésztem a pilóták közösségi felületeit, az újonnan érkezett cikkeket, néztem a közvetítéseket és ficeket olvasgattam. Még nagyon friss a törés, ezért esélytelen, hogy járáson kívül csináljak valamit. Pedig már nagyon hiányzik a sport, főleg a víz. Apropó, víz. A zuhanyzás egy érdekes művelet, tegnap próbálkoztam vele, eltartott vagy két óráig. Elvégre mindegy, úgyse megyek sehova.


2017. március 10.

,, A Ferrari versenyzője, Kimi Raikkönen volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok utolsó előszezoni tesztnapján. A finn miatt délután a piros zászlókat is meg kellett lengetni. A finn autójával ugyanis délután, a hosszú etap közben problémák támadtak, majd ahogy próbált visszaevickélni a bokszba, blokkolta a hátsó kerekeket, és megpördült a pályán. Összesen száztizenegy körrel zárta a napot. Majdnem egy másodperccel mögötte lemaradva, a második pozíciót Max Verstappen foglalta el. A harmadik pozícióban Carlos Sainz végzett a Torro Rosso új versenygépével. Összesen hat alkalommal kellett megszakítani a körözést, egy alkalommal épp a spanyol miatt, aki alatt megállt az STR12-es a célegyenesben. A negyedik helyen Valtteri Bottas, az ötödiken csapattársa, Lewis Hamilton zárt. A Mercedes duóját Nico Hülkenberg és Sergio Pérez követte, míg a Renault másik versenyzője, Jolyon Palmer a nyolcadik helyen zárt. A Williams újonca, Lance Stroll százharminckettő kört tett meg a zárónapon, és a lágy keverékű gumikkal futotta mai legjobb idejét, mely a kilencedik helyre volt elegendő. Romain Grosjean lett a tizedik. A francia versenyző számára a délután simábban alakult, mint a délelőtt, amikor is két alkalommal megállt alatta autója. Hasonlóan problémás napja volt Fernando Alonsónak és a McLarennek. A spanyol alatt kétszer állt meg az MCL32-es elektronikai hiba miatt. Végül negyvenhárom körig jutott ma, így ismét a McLaren teljesítette a legkevesebb kört Barcelonában."


Sajnos befejeződtek a téli tesztek, így egészen március huszonnegyedikéig Forma-1 nélkül maradok. Őszintén, fogalmam sincs, hogy mit fogok kezdeni magammal. Mindenesetre, majd kitalálom, addig is, foglalkozzunk az autósporttal.
Én Alonso helyében már rég kifutottam volna a világból. Valtteriben, Lewis csapattársában nem nagyon bízok. Szerintem egyáltalán nem gyorsabb, mint például Dani, simán le fogják előzni. A médiában megy a rizsa ezerrel. A képlet egyszerű: senki sem mutatja meg a valós erejét, hamis képet mutatnak. A Ferrari egy kicsit elszállt magától, igaz, a teszteredmények bizakodásra adhatnak okot, de majd meglátjuk, mi lesz Ausztráliában. A Red Bull miatt aggódom, lehet, hogy egy csalódás lesz, bár nem hiszem, nagyon keményen dolgoztak itt a srácok. S most kéne kitalálni, hogy én mit is kezdek magammal még két hétig…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése