2017. március 6., hétfő

11

2017. február 27.
Oroszország, Moszkva

A Red Bull, a Torro Rosso és a Haas istálló is bemutatót tartott. A legnagyobb várakozást mégis az Adrian Newey által tervezett autó keltette. Vasárnap tizenhárom óra tizenhárom perckor bemutatkozott az RB13. Sokan a legesélyesebb csapatnak tartják, amely harca szállhat a címvédő Mercedesszel, hiszen nekik van a legerősebb pilótapárosuk jelenleg. Megfigyelhető, hogy sokkal agresszívabban néz ki, mint tavaly, bár a festése nem sokat változott. Érdekesnek tűnhet az orr kialakítása is, amin egy nyílás található. Források szerint szabályos az eljárás, kérdés, hogy hasznossá válik-e.
Tegnap izgatottan lestem minden egyes Forma-1-el foglalkozó oldalt, hátha raknak fel képeket az RB13-ról. Igaz, hogy már láttam, de egyik fontos pillanatról sem akartam lemaradni. A Torro Rosso egy hatalmas meglepetés volt a tavalyihoz képest, hiszen a megszokott helyett ezüst bikák láthatóak rajta. Nekem nagyon tetszik. Ma hivatalosan is megkezdődnek a téli tesztek. Remélem, hogy minden jól fog alakulni. Mivel hétfő van, hamarosan indulnom kell az edzésre. Visszatértünk az orosz központba. Végre nem kell a tömegközlekedéssel bajlódnom. Apa ugye utazik a csapattal, anya pedig valamilyen üzleti úton van, ezért enyém a ház. Kíváncsi vagyok, hogy mit terveznek mára az edzők, hiszen szerdán már március.
Leparkoltam fél órával kilenc előtt a parkolóban. Itt is vagyok, egészen rég jártam itt. Bementem, egészen az öltözőig, ahol pár ismerőst már felfedeztem. Csak csendben hallgattam a beszélgetést, amit a ,,nagyok" folytattak. Tíz perccel a kezdés előtt már felfelé másztunk a lépcsőn. A női öltöző a földszinten van, míg a terem, ahol lenni szoktunk, a harmadikon. Lihegve értünk fel a legtetejére. Megvolt a bemelegítés.
Pontban nulla nullakor, Tatyana beterelt minket a fapadlós szobába, általában itt edzünk. Van egy másik is, ahol kezdés előtt szoktunk ülni, néha, amikor sok csapat van itt, akkor ott is erősítés folyik. A szokásos, három kör bordásfalazás és fekvőtámasz után kérdőn néztünk az edzőre. Idő közben Natalie is bejött, és leült a padra.
- Álljon be a felnőtt rövidprogram keret - adta ki az utasítást a csapatedző.
Én nekitámaszkodtam a korlátnak, és érdeklődve figyeltem őket. Az a nyolc ember, akik alapból benne vannak, a többiek hozzám hasonlóan figyelték, hogy mi lesz.
- Rendben. A négy tartalék álljon be a helyére. Akkor még maradtak négyen, akiknek nem tanulják a helyét. Hosszas beszélgetésen estünk át a repülőn. A duóban egyre jobban kezdenek beérni minket a kínaiak, és ezt nem hagyhatjuk. Meg kell tartanunk a trónt, a legendás kűrjeinket. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy nagyobb figyelmet szentelünk a párosra. Vagyis Svetlana és Natalia nem lesz benne a rövidprogramban és a csapatkűrben sem, csak tartalékként. Ez azt jelenti, hogy megüresedett még két hely, ahova kellenek emberek. Maria (az ugróember) helyére álljon be Elena - mutatott rám, én pedig beálltam az alakzatba - és Alla helyére Gelena. Van öt percetek, hogy megtanítsátok az embereiteknek az első láb végéig - csapta össze a tenyerét.
- Gyere - húzott el Maria.
Mikor letelt a megadott idő, mindnyájan visszamentünk abba a terembe, ahol eredetileg voltunk. Az alaptagok egyszer leszámolták a kűrt zenére, utána pedig mindenki a saját helyére beállt. Szerencse, hogy engem bírnak. Nem azt mondom, hogy klikkesedés van, vagy ilyesmi, de nem szeretnék, ha lerontanánk a csapatot. Az ő szemszögükből meg is értem, nekem sem tetszene, ha a kemény munkám valaki miatt kárba veszne. Beálltam a helyemre, Maria a korlát mellől figyelt. Megszólalt a zene, s csak imádkozni tudtam, hogy mindenki tudjon mindent. Mivel ez lehetetlen, ezért is következett be az, hogy én mindent jól csináltam, de az előttem lévő lány nem a helyére csúszott, ezért én sem értem be. S így elrontottam. A többiek szóltak neki, hogy rossz az irány, de szerencsére nem állt többet a közelemben. A fejemben kissé bizonytalanul próbáltam összerakni, hogy mi mi után következik. Úgy látszik, semmit sem rontottam, mert engem kihagytak a kioktatásból. Párszor megismételtük a folyamatot, utána indultunk lefelé vízre. Ott csak az első lábat csináltuk kopogásra, a keret mögött. Tatyanának a kedvenc dolga megfullasztani minket már a kűr első fél percében.
Csapzottan estem be az ajtón, és baktattam fel a szobámba. ,,Minek is hajat szárítani? Holnap úgy is vizes lesz" életidézetem alapján csak felhajtottam a laptopot. Már öt óra, ha jól tudom, véget ért a teszt első napja. Izgatottan mentem fel az oldalra, hogy megtudjam, miről is maradtam le. Nem lepődtem meg a Mercedes-elsőségen, ellentétben azzal, hogy egy Ferrari követte. A szívroham kerülgetett, amikor azt olvastam, hogy Dani nem tudta befejezni a napot, mert valami elromlott. Remélem, hogy ez csak ideiglenes, bár holnap Max ül autóba. A McLarenen már csak nevettem. Motorhiba, megint. Eddig úgy néz ki, hogy nem indulnak jobb esélyekkel, mint tavaly. Olvasgattam interjúkat is. Meglepett a Maranellóiak döntése, miszerint hírzárlatot rendelnek el. Értem én, hogy nem szeretnék elbízni magukat, de ez akkor is túlzás. Főleg most, amikor a Liberty Médiának köszönhetően szabadkezet kapott a filmezés, fotókészítés a boxban és a pályában. Mindenki teleposztolta az oldalát, megmutatva, mi zajlik a színfalak mögött. Ezért is láttam Lewis Hamiltont az autóban liveolni, valaki utólag felrakta Youtubera (örök hála neki). Érdeklődve követtem a szememmel, hogy mennyi mindent csinálnak, mielőtt kigurul a pályára. Megfigyeltem a biztonsági öveket, a kábeleket a ruhában, és a hűtőrendszert is. Furcsa, de felettébb érdekesnek találtam. Bárcsak a saját szememmel is megtapasztalhatnám, milyen ez a világ.

***
2017. február 28.

,,A hét második tesztnapján a várható Mercedes-elsőség helyett Kimi Raikkönen neve mellé fűződik a legjobb idő. A finn száznyolc körig jutott, mögötte a hatvanhatot elérő Lewis Hamilton, aki délután átadta Valtteri Bottasnak a volánt. Az újdonsült Mercedes versenyző a szél miatt elveszítette az uralmát az autó felett, de komolyabb baj nem történt. A hetedik legjobb idővel zárta a napot, azonban még nem szabad leírni a csapatot. Max Verstappen az RB13-assal nyolcvannyolc megtett köre sokkal eredményesebbnek bizonyult, mint a tegnapi nap. A holland a képzeletbeli dobogó legalsó fokára állhatott fel. Szintén elégedett lehet Kevin Magnussen a negyedik helyen, száztizennyolc kört tudva maga mögött, megelőzve a Force Indiához igazolt Ocont és a Torro Rossóban ülő Daniil Kvyatot. A McLarennek nem volt sima napja, Stoffel Vandoorne csak negyven körig jutott, miután a komplett Honda erőforrást ki kellett cserélni. A legpechesebb mégis Lance Stroll. A kanadai ifjú tizenkét kör után meglátogatta a kavicságyat. Az FW40-es első szárnya megsérült, így a Williams a tervezettnél korábban fejezte be a napot."

2017. március 1.

,,Az újonnan szerződött Valtteri Bottas futotta meg a barcelonai teszt harmadik napjának a legjobb köridejét. A Mercedeses versenyző mögött Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo zárt. A délelőtt folyamán már kikerült a legjobb idő, amit a riválisok délután sem tudtak megdönteni. Vettel volt a mai nap legszorgalmasabb versenyzője, százharminckilencszer ért körbe a katalán ringen. A Red Bull ausztrál versenyzője mögött Jolyon Palmer végzett, akinek a napja nem indult zökkenőmentesen. Az első órában a kavicságyba csúszott, de végül ötvenegy körrel fejezte be a napot. A hetedik helyre beérő Lewis Hamilton etapját kétszer is megszakította a piros zászló. Először Carlos Sainz a négyes kanyarban csúszott ki, majd Lance Stroll ütközött a falnak a Williamsszel. Úgy tűnik, a kanadai egyelőre keresi a határait, hiszen délelőtt is és tegnap is volt egy kicsúszása, majd ma az ötös kanyarban ment neki a gumifalnak. Fernando Alonso végre körözhetett a McLaren autójával hetvenegy kör erejéig. A Force Indiánál lehetőséget kapott a fejlesztőversenyző, Alfonso Celis Jr."

2017. március 2.

,,Ismét Kimi Raikkönen, A Ferrari finn versenyzője volt a leggyorsabb a héten lévő utolsó tesztnapon. Ma feláztatták a pályát, hogy a csapatok a Pirelli eső- és indermediate abroncsait is tesztelhessék. Meglepetésre, nem volt problémamentes délelőttje a Mercedesnek. A barcelonai, mesterségesen vizes pályán Lewis Hamilton rótta volna a köröket, de a brit elektronikai probléma miatt nem tudott pályára gurulni. Délutánra azonban orvosolták a problémát, így Valtteri Bottas hatvannyolc kört tudott megtenni a W08-assal. Max Verstappen ért oda a második helyre a Ferraris után, mögé pedig Jolyon Palmer zárkózott fel. A Haas versenyzője, Romain Grosjean volt ma a legproduktív: a francia száztizennyolc kört tudhat maga mögött a negyedik helyen. A McLaren is pályára gurult, Stoffel Vandoorne hatvannyolcszor ment körbe a ringen. A Torro Rosso problémás napon van túl. Daniil Kvyat mindössze egyetlen kört tudott megtenni. A kiscsapat úgy döntött, hogy kicseréli a motort, azonban ma már nem tudtak pályára gurulni. A Williams volt az egyetlen istálló, amely nem körözött ma. Lance Stroll tegnap annyira összetörte az autót, hogy tartalék alkatrész híján nem tudták megjavítani."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése