2017. április 14., péntek

21

2017. április 9.
Oroszország, Moszkva

Négykor kelés, nem a kedvencem. Meglepődtem, de ma nem volt annyira vészes az edzés, kűröztünk. Valamennyire sikerült jobban kipihennem magam, bár a hányinger egész végig kínzott. Köszönhető ez annak, hogy Vlada elrángatott magával reggelizni. A főút egyik kis, hangulatos kávézójában ültünk le. Mivel koffeint nem ihatunk, ezért mindketten egy cukormentes, gyümölcsös tea mellett döntöttünk, egy könnyű péksüteménnyel. A cukor felpörget, tartja a mondás, s ez most sem volt másképp. Ennek köszönhetően több energiával vágtam neki a két órás vizes edzésnek, tudva, hogy úgy is elégetem. Megterhelőbbre számítottam, bár egyben megcsináltuk a csapatot, de dobások egyelőre nincsenek még, és a parti részt sem raktuk be. Úgy látszik, Tatiana újdonsült szokása, hogy mindig maradok egy szólóra, mert most is itt tartott. Úgy éreztem magam, mint akit konkrétan kifacsartak. Megint egyedül kellett öltöznöm, mivel fél órával később jöttem ki. Siettem, hiszen ma kilenc órakor elrajtol a Forma-1 mezőnye Kínában, amit szeretnék megnézni.
Egy tál zabkásával a kezemben ültem le a tévé elé tizenöt perccel a kezdés előtt. Tudtam, hogy muszáj ennem, de a sok forgás annyira felkavarta a gyomromat, hogy csak bámultam a tejben úszkáló szemeket. A hajamat megszárítottam, idegesített, ahogy folyamatosan csöpögött, rá a ruhámra. Átöltöztem kényelmes melegítőbe, tudva, hogy csak délután kell kimozdulnom. Vladával, az egyetlen barátnőmmel megbeszéltem, hogy elmegyünk vásárolni, ugyanis itthon mindjárt elfogy a kaja. Anya még nincs itthon, igazából azt se tudom, mikor jön, nem beszéltem vele már egy ideje. A versenyhangulatom még mindig nem talált rám, pedig szerdán már repülünk Kínába, a versenyre. Rá egy hétre pedig Japánba. Ki találta ki ezt így?
Leerőszakoltam a torkomon pár falatot, majdnem félre is nyeltem. Szerencsére nem fulladtam meg tőle, így láthatom a futamot is. A pilóták már készülődnek. Ahogy Danielt mutatták, eszembe jutott a zászló. Egy pillanat alatt felszaladtam érte, és pokrócként a lábamra terítettem. Érezze az erőt, mégha nem is vagyok ott.
Megkezdődött a felvezető kör. A pálya foltokban száraz, de például a célegyenesben még áll a víz. Az egyik Torro Rosso, pontosabban Sainz kivételével mindenki köztes gumikon rajtol. A spanyol ugyanis bevállalta a szuper lágy keveréket. Nem tudom, mi fog kisülni ebből, hiszen a pálya nem elég száraz. A szívem majd kiugrott, mikor elaludt mind az öt piros lámpa. A kommentátor őrült módon egyre hangosabban hadar. Szerencsére az első három nem változik. Lewis jól rajtolt, ami megnyugvással töltött el. Közben Daniel megelőzte Raikkönent, aminek különösen örültem. Bottas támadta még Vettelt, de a finnek nem volt túl sok esélye, maradt a harmadik helyen. Stroll kicsúszott. Nem indult jól a kanadainak az első szezonja, két futamból kettőn kiesett eddig. Vettelt vizsgálják: úgy állt fel a rajtkockába, hogy félig kint volt a kocsi. Ez büntetést érdemelne szerintem. Vagy ha nem, mindenki össze-vissza állna fel a rajtkockákba. Virtuális biztonsági autó lépett érvénybe a második körben a Williams miatt. Pérez defektet kapott. Dani egyelőre a negyedik, Lewis vezet. Folyamatosan jönnek ki száraz gumikért. Palmer megpörgött a célegyenes végén. Az élről csak Vettel jött ki, a többiek még nem. A harmadik körben útjára engedték a mezőnyt, véget ért a VSC (virtual safety car - virtuális biztonsági autó) fázis. Az első öt maradt átmenetin. Bottas feljött a második helyre a kerékcsere miatt, Lewis előnye 4.7 másodperc. Nem veszélyes rá a finn. Giovinazzi autót tört a célegyenesben! Csúnyán a falnak csapta. Beküldik most már az igazi biztonsági autót. A mezőny a boxon keresztül haladt, muszáj, hiszen televolt törmelékkel a célegyenes. Többen száraz abroncsra váltanak. Alonso rádiózását játsszák be, többször ki kellett sípolni, mérges a spanyol. Danielnél beiktattak egy gyors cserét. Szerencsére jól jött ki a lépés, még mindig a második. Sainz, az egyedüli, aki szuper lágy abroncsokon rajtolt, még mindig versenyben a nyolcadik helyen. Igaz, a rajt után megpördült, és oda is csapta az autóját, de sok helyjel jött előrébb. A biztonsági autó mögött Bottas megpördül! A tizenkettedik helyre csúszik vissza. Amatőr hiba volt ez a részéről. A nyolcadik körben ismét útjára engedték a mezőnyt! Pérez kettőt is előz, közben Verstappen megelőzi Raikkönent! Hogy az istenbe került ide olyan hátulról? Raikkönen hisztizik. Ezért sem csípem túlzottan a finnt. Csak a médiaértéke nagy, de nem egy tehetség. Egy vébét nyert összesen, azt is csak hatalmas szerencsével. Vettelnek nem jött ki jól a kerékcsere, a csapattársát kergeti, az előbb említett finnt. Kicsit úgy tűnt, mintha feltartaná. Az első hat: Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Raikkönen, Vettel, Sainz. Nagyon szoros a verseny. Lewis ellépett egy kicsit, de mögötte kialakult két házon belüli csata. Nagy sajnálatomra Max megelőzi Danielt, de a két Ferrari még mindig viaskodik. 
Hülkenberget és Ericssont vizsgálják. Daniel lassú, érkeznek rá a Ferrarik. Nem szeretem Maxet, szerintem arrogáns és nagyképű, de el kell ismernem, hogy van tehetsége. A rajt óta tizennégy helyet jött fel - nagy sajnálatomra. Az ausztrál nagyon tartja a mögötte feltorlódott két tűzpiros autót. Verstappen leszakadt Lewisról. Ha nem jön közbe semmi, a brit megnyeri a versenyt, bár még csak a tizenötödik körnél tartunk. Kicsit csillapodtak a kedélyek, de Dani nagyon szenved. Hülkenberg két büntetést is kapott, egy tíz és egy öt másodperceset. Bottas feljött a tizedik helyre, de ez a Mercedesnek édeskevés. Raikkönen panaszkodását hallhattuk a tizenhatodik körben. A McLaren megállt Vandoorne alatt, aki ki is állt a garázsba. Vettel a huszadik körben megelégelte csapattársa lassú tempóját, és megelőzte Raikkönent. Nagyon menne a német, most Danielre tapad. Közben Magnussen nem kapott büntetést, mint kiderült. Vettel bebújik Ricciardo mellé, majd egy kicsit össze is érnek, de végül sikerül megelőznie a Ferrarinak! Így Dani lecsúszott a negyedik helyre. Viszont Verstappen második helyének nem örülök. Valamit babráltak a taktikával, az biztos. Bottas a hetedik, a huszonhatodik körnél tartunk. Lehet, nem szép dolog a káröröm, de ujjongtam, mikor Vettel elment Verstappen mellett, aki ki is jött cserélni, ezáltal visszacsúszott a hatodik helyre. A harmincegyedik körben a sorrend: Hamilton, Vettel, Ricciardo, Raikkönen, Bottas, Verstappen, Alonso, Sainz, Magnussen, Pérez, Ocon, Hülkenberg, Grosjean, Palmer, Massa, Ericsson. Elkezdtem aggódni. Lewis nem éri jónak a gumikat. Csak ne bukja el az első helyet! Olyan jó lenne látni a dobogó legfelső fokán, ha már Ausztráliában nem állhatott fel. Verstappen közben simán elment Bottas mellett. Ennyit a nagy finn reménységről. A másik finn, vagyis Raikkönen káromkodik, és panaszkodik. Jó lenne, ha ezen a futamon mást is csinálna, nem csak szidná a kocsit. Nagyot csökkent a szememben. Dani és Sebastian (Vettel) jött ki kereket cserélni, közben a másik McLaren is megáll Alonso alatt. A két Mercedes is kijött. A harminchetedik körben elég nagy a forgalom a Ferrarik körül. Lewis rákapcsolt, nagyon elhúzott, hat másodperc az előnye az élen. Vettel a második, Verstappen és Ricciardo követik. Nem értem, a holland hogy kerül megint Dani elé. Mindegy is. Bottas megelőzte Sainzot, így a hatodik. Nem megy ma ez neki. A negyvenhetedik körben hatalmasat nevettem: a Mercedes mérnöke ,,le Nicozta" Valtterit. Az élmezőny sorrendje: Hamilton, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Bottas. Beálltak a különbségek, csak Daniel támadja a csapattársát, dobogót szeretne. Az ötvenötödik körben már három kör óta üldözi egymást a két Red Bull. Verstappent nagyon zavarja Magnussen, és folyamatosan panaszkodik rá, de jogtalanul. Nincs elég közel a dán versenyzőhöz, csak félti a helyét. Daniel bebújik mellé, de elfékezi magát, és nincs meg a dobogó! Előkerül a kockás zászló! Lewis nyerte ezt a futamot, mögötte Sebastian Vettel, a harmadik pedig az arrogáns holland, Max
Verstappen. Imádom Lewis és Sebastian párosát. Most is a brit odament gratulálni, és megölelgették egymást. Ugyan annyi pontjuk van, holtversenyben a tabella élén! Érdekes szezonnak nézünk elébe. Végignéztem az ünneplést, ahol a három pilóta jókedvűen nyilatkozott. Jövő héten Bahreinbe megy a mezőny. Lefotóztam az ausztrálnak azt, hogy a zászlóban néztem végig a futamot, legalább ez vigasztalja. A Red Bull nagyon sunnyog. Pár tavalyi futamon megfigyeltem, hogy mindig csak az egyik versenyzőjüket sztárolják, a másik eltűnik a tömegben, a középmezőnyben. Nem értem ezt a koncepciót, hogy mi értelme van, és legfőképpen, hogy miért.
Már alig várom Bahreint, hogy újra lássam Lewist, remélhetőleg a dobogó tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése