2017. március 7.
,,A Williams versenyzője, Felipe Massa volt a leggyorsabb a Forma-1-es
csapatok második előszezoni tesztjének keddi nyitónapján. A brazil még a
délelőtt futotta meg a leggyorsabb kört, amit a nap folyamán senki sem tudott
felülmúlni, mivel a legtöbb csapat a hosszú etapokra összpontosított. A délután
ideje Sebastian Vettelhez fűződik, aki a napot a harmadik helyen zárta, hat
ezreddel elmaradva a másodikként végző Daniel Ricciardótól. Massa és Vettel
rendkívül sokat körözött ma, mindketten százhatvannyolc kört tettek meg. A
negyedik helyen Lewis Hamilton végzett, ő délelőtt rótta a köröket, azonban a
padlólemez meghibásodása miatt a tervezettnél korábban kellett befejezniük.
Mögötte csapattársa, Valtteri Bottas végzett, aki délután vette át a W08-ast. A
két Mercedest Esteban Ocon és Nico Hülkenberg követte. Utóbbi ötvenhét kört
tett meg, azok után, hogy csapattársa, Jolyon Palmer motorproblémák miatt nem
tudott körözni délelőtt. Hülkenberg alatt nem sokkal a leintés előtt megállt a
Renault, így előkerültek a piros zászlók is. A németet Kevin Magnussen és
Daniil Kvyat követte, míg több mint két másodperccel lemaradva utánuk Stoffel
Vandoorne zárt. Ismét problémás volt a napja a McLarennek, a Honda erőforrását
megint ki kellett cserélni. Ennek ellenére a wokingi gárda nyolcvan körig
jutott."
Egész nap az élő közvetítést néztem. Az autók megnyugtattak,
igyekeztem többet megtudni erről a világról. Érdekesnek találtam. Pár
csapattársam érdeklődött a hogylétemről, bár egy kiadósat csak Vladával
beszélgettem. Gondolom, informálták őket mindenről. Danielt nem mertem
zaklatni, biztos rengeteg dolga akadt. Inkább az angol nyelvű közvetítésre
fordítottam a figyelmem. Még mindig Lewisnak szurkolok, bár a Red Bullosokat is
érdeklődve figyeltem. Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy nem ez a valódi
tempójuk. Sokkal többre képesek. A Mercedes köztudott, hogy szeret altatni,
plusz a sajtóban is mindig mást mondanak. Emlékezetes momentum, amikor 2016
utolsó nagydíján, a sajtótájékoztatón közölte Lewis, hogy nem megy bele
játszmákba, és nem tartja fel Nicot (Rosberg). Az utóbbi pedig váltig
állította, hogy a győzelemért megy. Ehhez képest, Hamilton teljes egészében
feltartotta Rosberget, a német pedig simán átengedte volna a győzelmet. Ennyit erről.
A McLaren-Hondán már csak kínomban nevettem. Borzalmas az a
motor, csodálom, hogy még mindig bírják. A Ferrari egy pozitív csalódás, nem
vagyok nagy fan, de a tavalyi formájukhoz képest jó. Bár, a 2016-os szezonnyitó
nagydíjon is előretörtek, majd mindkét autó kiesett a futamon. Nem látok rá
nagy esélyt, hogy veszélyeztetnék a Mercedes helyzetét, maximum a Red Bullal
szállhatnak harcba. Érdekesnek találtam,
hogy Lewis az egekig magasztalta a maranellói istállót.
Rengeteg cikket elolvastam ezzel kapcsolatban, és a létező
összes portált felkutattam, hátha találok valami érdekesebbet is. Teendő híján,
bepótoltam a 2016-os összes nagydíjat, amit kihagytam, hozzá pedig olvastam a
rögzített szöveges közvetítéseket. Mondhatni,
elvoltam.
2017. március 8.
,,Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok idei hatodik
tesztnapján, pedig délután nem is körözött a W08-as modellel. Annak volánját
ugyanis Lewis Hamilton vezette, aki a hatodik helyre ért oda lágy abroncsokkal.
A két Mercedes-pilóta összesen száznegyvenkilenc kört tett meg a német istálló
új versenyautójával. Felipe Massa lett a második, Kimi Raikkönen a harmadik. A
Ferrarinak nem volt sima napja szerdán: Kimi Raikkönen ugyan a harmadik legjobb
időt érte el, ám délelőtt két órán át a garázsban várakozott. A finn tizenhat
óra után nem sokkal a hármas kanyarban kicsúszott, és a falnak csapta az
autóját. Szerencsére nem sérült meg a balesetben, azonban az autó első szárny
és a felfüggesztés megsérült, így az olasz istálló a tervezettnél korábban
fejezte be a munkát mára. Nem sokkal a tesztnap leintése előtt újabb piros zászló
szakította meg a körözést. Max Verstappen autója állt meg a tizenkettes
kanyarban, nem sokkal azt követően, hogy teljesítette a századik körét a
katalán ringen. A holland eredményes napot zárt, azonban a Renault-motort ki
kellett cserélni az autójában. A motorgyártó gyári színeiben Nico Hülkenberg és
Jolyon Palmer is rótta a köröket. Összesen kilencvenszer értek körbe a
Barcelonai pályán, hét és tizennegyedik helyen befutva. Fernando Alonso csak
tizenkettedik lett a McLarennel, és mindössze negyvenhat kört tett meg. Előtte
végzett Sergio Pérez, Carlos Sainz, Romain Grosjean, valamint Pascal Wehrlein
is."
Ma sem telt máshogyan a napom, mint fekvéssel és a képernyő
bámulásával. Kezdem megszokni, hogy nem csörög az ébresztő. Sikerült nyolcig
aludnom, ami a tegnapi háromnegyed héthez képest előrelépés. Nem tudom, hogy
hogyan, de annyira megszoktam a koránkelést, hogy nem is tudok sokáig ágyban
maradni. Még akkor sem, ha éjfél után fekszem le.
A Red Bull miatt aggódom, bár van egy olyan érzésem, hogy a
motor a hibás. A Ferrari úgy látszik, tud hibázni is. Tegnap Daniel azt
nyilatkozta, hogy kezd életre kelni az autó. Jól gondoltam, hogy nem akarnak
eszeveszett tempóban körözni. Azt hittem, az agyamat eldobom, amikor Bottas is
lenyilatkozta, hogy a Ferrari a favorit. Tényleg nagyon a szájukba adhatják,
hogy mit kell mondani. A McLaren cáfol mindent, természetesen, bár én sem
jelenteném be, hogy éppen teljes a katasztrófa. Azon viszont nevetnem kellett,
amikor Fernando (Alonso) durván odaszólt a Hondának. Nem csodálom, hogy a
spanyolnak kezd elfogyni a türelme, két éve egy vezethető autót nem adtak alá.
2017. március 9.
,, Az előszezon legjobb idejével végzett az élen a Forma-1-es csapatok
utolsó előtti tesztnapján Sebastian Vettel. A Ferrari versenyzője mögött Lewis
Hamilton és Esteban Ocon zárt. A négyszeres világbajnok délután már verseny
szimulációkat teljesített, és a Ferrari új autója nemcsak gyorsnak, hanem
igazán megbízhatónak is bizonyult, Vettel ugyanis százötvenhat kört tett meg
Barcelonában. A Force India versenyzője mögött Daniil Kvyat zárt a negyedik
helyen, ám napja nem volt problémamentes, délután ugyanis versenyautója megállt
az ötös kanyarban. Az ötödik pozícióban Kevin Magnussen fejezte be a napot,
megelőzve Daniel Ricciardot és Stoffel Vandoornet. A McLaren ezúttal is nehéz
napon van túl, ugyanis kétszer is megállt az MCL32-es versenygép elektronikai
hiba miatt. Vandoorne a tesztnap utolsó két órájában tudott újra pályára
gurulni. A Mercedes W08-as modelljének volánját délutánra Valtteri Bottas vette
át. A finn kilencvenöt kört tett meg, és végül nyolcadik lett. Bottas mögött
Pascal Wehrlein kilencedik, Jolyon Palmer tizedik lett, megelőzve a Sauberes Marcus
Ericssont."
Egy újabb F1-el töltött napra virradtam. Kezdek belejönni a
semmittevésbe, de nem tagadom, rettentően hiányzik a víz. Bele sem gondoltam,
hogy mennyire hozzászoktam. Szerencsére még itt ez az autósport, ami eltereli a
figyelmemet erről az egészről. Addig jó.
A Mercedesnél nem mondanám, hogy káosz van, de nincs minden
rendben. Lauda ügyesen elpletykálta, hogy nem működnek a fejlesztések.
Gratulálok neki. Sebastian Vettel tagadja, hogy a Ferrari lenne a favorit
csapat, így elkezdődött az a játék, amikor azt bizonygatják, hogy a másik a
jobb, miközben még ki sem derültek a valós erőviszonyok. A Red Bull valamit
nagyon rejteget, érzem. Tudom, hogy rettentően gyors az autó, Adrian Newey
megint alkotott, csak sajna az erőforrás nem a legjobb. A McLaren már nagyon
siralmas, egy normális autót nem tud összerakni az egykori abszolút bajnok
csapat.
Az elmúlt pár napom csak erről az autósportól szólt.
Böngésztem a pilóták közösségi felületeit, az újonnan érkezett cikkeket, néztem
a közvetítéseket és ficeket olvasgattam. Még nagyon friss a törés, ezért
esélytelen, hogy járáson kívül csináljak valamit. Pedig már nagyon hiányzik a
sport, főleg a víz. Apropó, víz. A zuhanyzás egy érdekes művelet, tegnap
próbálkoztam vele, eltartott vagy két óráig. Elvégre mindegy, úgyse megyek sehova.
2017. március 10.
,, A Ferrari versenyzője, Kimi Raikkönen volt a leggyorsabb a
Forma-1-es csapatok utolsó előszezoni tesztnapján. A finn miatt délután a piros
zászlókat is meg kellett lengetni. A finn autójával ugyanis délután, a hosszú
etap közben problémák támadtak, majd ahogy próbált visszaevickélni a bokszba,
blokkolta a hátsó kerekeket, és megpördült a pályán. Összesen száztizenegy
körrel zárta a napot. Majdnem egy másodperccel mögötte lemaradva, a második
pozíciót Max Verstappen foglalta el. A harmadik pozícióban Carlos Sainz végzett
a Torro Rosso új versenygépével. Összesen hat alkalommal kellett megszakítani a
körözést, egy alkalommal épp a spanyol miatt, aki alatt megállt az STR12-es a
célegyenesben. A negyedik helyen Valtteri Bottas, az ötödiken csapattársa,
Lewis Hamilton zárt. A Mercedes duóját Nico Hülkenberg és Sergio Pérez követte,
míg a Renault másik versenyzője, Jolyon Palmer a nyolcadik helyen zárt. A Williams
újonca, Lance Stroll százharminckettő kört tett meg a zárónapon, és a lágy
keverékű gumikkal futotta mai legjobb idejét, mely a kilencedik helyre volt elegendő.
Romain Grosjean lett a tizedik. A francia versenyző számára a délután simábban
alakult, mint a délelőtt, amikor is két alkalommal megállt alatta autója. Hasonlóan
problémás napja volt Fernando Alonsónak és a McLarennek. A spanyol alatt
kétszer állt meg az MCL32-es elektronikai hiba miatt. Végül negyvenhárom körig
jutott ma, így ismét a McLaren teljesítette a legkevesebb kört Barcelonában."
Sajnos befejeződtek a téli tesztek, így egészen március
huszonnegyedikéig Forma-1 nélkül maradok. Őszintén, fogalmam sincs, hogy mit
fogok kezdeni magammal. Mindenesetre, majd kitalálom, addig is, foglalkozzunk
az autósporttal.
Én Alonso helyében már rég
kifutottam volna a világból. Valtteriben, Lewis csapattársában nem nagyon
bízok. Szerintem egyáltalán nem gyorsabb, mint például Dani, simán le fogják
előzni. A médiában megy a rizsa ezerrel. A képlet egyszerű: senki sem mutatja
meg a valós erejét, hamis képet mutatnak. A Ferrari egy kicsit elszállt magától,
igaz, a teszteredmények bizakodásra adhatnak okot, de majd meglátjuk, mi lesz
Ausztráliában. A Red Bull miatt aggódom, lehet, hogy egy csalódás lesz, bár nem
hiszem, nagyon keményen dolgoztak itt a srácok. S most kéne kitalálni, hogy én
mit is kezdek magammal még két hétig…
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése